ibu yang ngek ngek...:p

huhuhuhuh...last week is zafri's sick week....ngan sakit mulut...batuk...sore ilang...sakit mata...n sakit kene inject lagi...huhuhuh...cian zafri...tapi yang nk citer ni adelah mengenai ke'ngek'an ibu zafri....citernye mcm ni...mule2 shi ibu yang sangat takleh nampak ade ape2 yg tak kene ngan babaynye ini ternampak ade putih2 kat tepi2 bibir zafri.....dahlh shi ibu zafri ni cuak gile....die ingat dah bagi shi zafri ni susu panas sehingga mulut shi zafri ter'melecur'....shi ibu zafri ni sangatlh rase bersalah...."alahai...apelah aku dah buat kt zafri ni" kate shi ibu zafri didalam hatinye...sambil nk ternanges....huhuhuh....
on the tuesday,cek ngah zafri pun sampai umah....shi ibu zafri ni tanyelh ape yg putih2 kat bibir zafri tu...manelh tau cek ngah tau ape nak buat...sbb cek ngah zafri penah jage ramai baby satu mase dolu...nak tau tak???rupe2nye itu adalah alahan susu dan bukannye kesan melecur seperti yang shi ibu sangkakan...huhuhu...ngek betullah ibu ni....punyelah lega hati ni....pastu banyakkan zafri minum air masak...yang susahnye,zafri ni tak berape suke air putih...last2 kenelh campur sikit honey.....sikit je...biar ade rase....barulh nk minum....
ermm..on the thursday,g inject...inject tu biaselh...kejap je hero ibu ni nanges...pastu tersengeh2 balik...then,sekalilh tanye doctor pasal lips zafri tu....ohhh...doctor plak buat cuak..."baby awak ni dah kene fungus infection..."huh!!ibu dah rase bersalah lagi....alaaaaa.....teruknye ibu ni...apesal plak kali ni....doctor kate,mgkn sbb puting botol susu...or puting die tu..or mgkn sbb zafri suke isap jari....then doctor bagi ubat.....

alhamdulillah...after one night apply that ubat,finally zafri's lips dah back to normal....shi ibu ni lega sangat...klu tak tu,mmglah takleh tido memikirkan knapelah teruk sangat ibu ni...
:-(
zafri my dear...ibu mintak maaf ye sayang....next time it will not happen again...i love you...:-*

p/s:start that day,every nite keje ibu adelah mensterilize botol n segala puting zafri....hehehhe....ibu...ibu....ngek..ngeklah ibu ni...:p

Comments

Popular posts from this blog

Ketika Allah Memilihmu Untukku...